Gemeente Nijkerk

Communicatieconcept
POS-materiaal
NijkerkA28.nl

Aanvraag

Ontwikkel een communicatieconcept ter promotie van de industrieterreinen van Gemeente Nijkerk.

Realisatie

Co-Creatie Buro ontwikkelt een cross mediaal communicatieconcept met de boodschap: Ondernemen doe je in Nijkerk.

Ondernemen doe je in Nijkerk

Om de verschillende bedrijventerreinen op de kaart te zetten, vraagt Gemeente Nijkerk aan Co-Creatie Buro om een communicatieconcept te ontwikkelen. Met als doel het benadrukken van de ondernemersmogelijkheden in Nijkerk. De gemeente kent veel voedsel gerelateerde bedrijven. Ze zijn daarom ook niet voor niets onderdeel van de Regio FoodValley: dé internationale topregio voor kennis en innovaties op gebied van gezonde en duurzame voeding. Gemeente Nijkerk kent onder andere bedrijven als Bieze Food Group, Struik Foods, Arla Foods en het hoofdkantoor en distributiecentrum van Boni Supermarkten.

Online
Co-Creatie Buro verzorgt een cross mediaal communicatieconcept voor de bedrijventerreinen in Nijkerk. Ieder terrein heeft zijn eigen USP en kleur. In een dronevideo worden deze allemaal met hun kenmerken uitgelicht. Daarnaast krijgt de website een frisse, nieuwe look. Daarmee is het voor potentiële bedrijven snel inzichtelijk wat Nijkerk hen te bieden heeft, met als doel leadgeneratie. Tot slot werkt Co-Creatie Buro aan de online zichtbaarheid door content te creëren voor op de website.

Offline
“Hele dag producten eten en drinken die gemaakt, verpakt, vervoerd zijn door bedrijven uit Nijkerk is geen probleem!” Op een “Schijf van Vijf” worden verschillende voedselbedrijven uit de regio gepresenteerd, zodat benadrukt wordt dat Nijkerk binnen de FoodValley van alle markten thuis is. De schijf wordt op een evenement en in een informerende Prezi-presentatie getoond. Met als doel de gasten te inspireren over de diversiteit en de rol van het Foodproductiecluster. En om hen te informeren over de grootte van het cluster en Nijkerk.  Daarnaast realiseert Co-Creatie Buro advertenties en een uitkapfolder om de terreinen te promoten.

Give Away
Ter bevordering van de PR ontvangen kopers van een kavel geheel in het thema van de campagne een gepersonaliseerde koffer en luxe pen. Daarnaast krijgen zij eenmalig een fles wijn uit de regio. Als welkom en uitnodiging voor een wijnproeverij, georganiseerd door Gemeente Nijkerk. Voor zowel het fleslabel als en bijpassende kist en uitnodiging verzorgt Co-Creatie Buro het ontwerp en de productie.

Zichtbaarheid
Bedrijventerrein De Flier is een prominente zichtlocatie langs de A28. Hoe kan deze eigenschap beter worden benadrukt dan door zelf reclame te maken? Daarom ontwerpt en realiseert Co-Creatie Buro een steigerconstructie waarop alle terreinen en opties gepresenteerd worden. Een echte eyecatcher.

SEE MORE CASES:

cocreatie buro logo

Het bureau voor visuele marketing en communicatie met een grote liefde voor retail.

Co-Creatie Buro is onderdeel van de Crea & Artiva Groep.