Illy

Grafisch design
Display
Koffiebrander

Aanvraag

Reclamebureau Nijgh daagde Co-Creatie Buro uit om aansluitend POS materiaal bij de campagne te bedenken en een uitnodigende display te ontwerpen en te ontwikkelen. Hierbij staan activatie en engagement via persoonlijk of zakelijk netwerk centraal.

Realisatie

Co-Creatie Buro ontwikkelt een herkenbare en opvallende display, die het kijk-en koopgedrag stimuleert. De tijdlijn van het ‘Wakker Word’ – concept is crossmediaal ingezet. Zowel online en offline is de campagne zichtbaar.

Visuele merkbeleving op de winkelvloer

Illy staat voor kwaliteit en beleving, ook als het om een aantrekkelijke actie voor zijn koffiemachines gaat. Vooral in de herfst en winter wordt het lastiger om je bed uit te komen. Volgens reclamebureau Nijgh de perfecte tijd om een rustpunt te vinden die alle dynamiek in de ochtend met zich meebrengt. Daarom trakteert illy kersverse eigenaren van een illy koffiemachine, tot het einde van dit jaar, op een dinercheque ter waarde van € 50,-.

Even wat cijfers. Nederlanders drinken gemiddeld 2,4 koppen koffie per persoon per dag. We drinken het om een saaie kantoor dag door te komen, voor en na het avondeten, als sociale aangelegenheid en natuurlijk als we wakker worden tijdens het ontbijt. De aroma van koffie kan niet meer gemist worden bij het ochtendritueel.

Visuele merkbeleving op de winkelvloer
Nijgh daagde Co-Creatie Buro uit om aansluitend POS-materiaal bij de campagne te bedenken en een uitnodigende display te ontwerpen en te ontwikkelen. Hierbij staan activatie en engagement via persoonlijk of zakelijk netwerk centraal. “Co-Creatie Buro heeft het activatieconcept succesvol weten te koppelen op de winkelvloer en bij de deelnemende horecagelegenheden. Het sterke concept van Nijgh en de visuele beeldmerken van illy zorgen dat de synergie is versterkt”, aldus Theo Huijbreghts van Co-Creatie Buro. “Er is gekozen om de materialen van de productpresentatie een kwalitatieve uitstraling te geven en daarbij de lifestyle van de consument te vertalen, met grappige en herkenbare situaties uit het dagelijks leven.”

Werkwijze
“Met onze toegepaste creativiteit ontwikkelden wij een herkenbare en opvallende display, die het kijk- en koopgedrag stimuleert. Voor illy is dit de tijdlijn van het ‘Wakker Word‘- concept, die cross-mediaal wordt ingezet. En zowel online als offline sterk te zien is. Voor de winkelcommunicatie hebben wij zorgvuldige keuzes gemaakt in de hoogte en de plaats van de communicatieboodschap. Tevens zorgt de herhaling van de visuals voor de zichtbaarheid en de merkbeleving.

SEE MORE CASES:

cocreatie buro logo

Het bureau voor visuele marketing en communicatie met een grote liefde voor retail.

Co-Creatie Buro is onderdeel van de Crea & Artiva Groep.