Shamir

Activatiecampagne
Cross media
Merkfundament
Brand-awareness

Aanvraag

Aan Co-Creatie Buro de vraag een ludieke crossmediale campagne te ontwikkelen om Shamir een trendy en toegankelijk karakter te geven. Kwaliteit, innovatie en stijl zijn hierbij de uitgangspunten.

Realisatie

Co-Creatie Buro zet een activatiecampagne neer bestaande uit print, social media, direct mail en online om zo traffic te genereren. Door creëren van samenhang en betrokkenheid wordt gebouwd aan een sterker merkfundament.

Shamir Activatiecampagne

Het sfeervolle oude centrum van Porto en Jeruzalem, kleurige huizen, smalle straatjes en traditionele boten geven de najaarscampagne van Shamir een opvallend karakter.
Om de campagne met winactie echt tot leven te brengen is de reis naar Portugal/Jeruzalem letterlijk vertaald naar tastbare communicatiemiddelen. Zoals een reistas, ticket en ansichtkaart. Met als doel: de zelfstandige opticiens activeren door hen letterlijk in het zonnetje te zetten. 

Ga mee op reis met Shamir!
Shamir, producent van hoogwaardige progressieve glazen en halffabricanten, daagde Co-Creatie Buro uit om een ludieke campagne te ontwikkelen waarbij Shamir een trendy en toegankelijk karakter krijgt. De uitgangspunten hierbij zijn kwaliteit, innovatie en stijl. Voor het realiseren van de primaire doelstelling, namelijk het top of mind blijven bij de opticiens, is een activatiecampagne ontwikkeld. Binnen het activatie deel is een combinatie van print, social media, direct mailing en online ingezet om traffic te genereren.
Om de doelgroep optimaal te bereiken is de campagne gelanceerd op de Hall of Frames beurs voor zelfstandige opticiens, waarbij de eerste gelegenheid was tot inschrijven.

“Co-Creatie Buro is groot in creatieve oplossingen, zonder de basiswaarde te vergeten.”
– Theo Bax, Sales Manager Shamir

Check in voor de najaarsactie
Shamir biedt opticiens de unieke kans om zelf te zien hoe glazen gemaakt worden. De best presterende opticien wint een reis naar Israël, de tweede prijs gaat naar Porto en er wordt nog een reis verloot onder de inschrijvingen.

Co-Creatie
Door het creëren van samenhang en betrokkenheid is er in samenwerking met Shamir gebouwd aan een sterker merkfundament. Dit komt voort uit de diverse communicatieuitingen en meerdere contactmomenten tijdens de najaarsactie. Kortom: een geslaagde campagne, waarbij Shamir wordt gezien.

SEE MORE CASES:

cocreatie buro logo

Het bureau voor visuele marketing en communicatie met een grote liefde voor retail.

Co-Creatie Buro is onderdeel van de Crea & Artiva Groep.