WFM People

Huisstijlhandboek
Arbeidsmarktcommunicatie
Leadgeneratie
Social Media

Aanvraag

Ontwikkel een onderscheidende en herkenbare positionering die top-of-mind blijft en de doelgroep segmenten activeert. Inclusief een geïntegreerd marketingplan met doeltreffende campagnes en een social media strategie.

Realisatie

Bij de nieuwe koers hoort een frisse, eigentijdse huisstijl met cross mediale doorvertaling. Co-Creatie Buro ontwikkelt hiervoor de omnichannel uitingen zoals de bedrijfsvideo, website, nieuwsbrief en interne communicatie.

Supporting the most beautiful brands of the world


WFM People levert fieldmarketing en salesoplossingen. Dit doet zij voor gerenommeerde merken zoals PepsiCo, Unilever, Bosch en Nielsen. Inmiddels is het fieldmarketing bureau toe aan de nieuwe strategie. Hier hoort ook met een passende huisstijl bij. Aan Co-Creatie Buro de taak om de nieuwe strategie vorm te geven en de communicatiemiddelen te ontwerpen en realiseren.

WHY, HOW, WHAT
Samen met de medewerkers brainstormen wij over de juiste nieuwe koers. Daarbij zijn de gemeenschappelijke vetrekpunten: innovatie, continuïteit en partnerschap. Zo wordt het merk DNA van WFM People kort en bondig beschreven met behulp van de Golden Circle. Met als doel om de doelgroep vanuit een andere wijze aan te spreken en te benaderen. De meeste bedrijven interpreteren hun klanten vanaf de buitenste cirkel ‘wat’ en werken zich zo naar de kern. Dit wordt de ‘outside in’ methode genoemd. De geïnspireerde bedrijven, zoals Apple, Nike en het Nederlandse Coolblue, beginnen echter bij de kern ‘waarom’ en werken zich zo een weg naar buiten. Op basis van diverse insights hebben wij een campagne gevoerd met als baseline: Supporting the most beautiful brands of the world.

Hiermee is er met bijpassende activatiecampagnes op HR en potentiële opdrachtgevers gefocust. De opvallende branding en de afgestemde contentstrategie bevorderen de naamsbekendheid binnen de doelgroepssegmenten. Met als doel de betrokkenheid te vergroten en zo top-of-mind te blijven.

Huisstijl update
De huisstijl krijgt een modern en eigentijds karakter, zonder de herkenbaarheid te verliezen. Co-Creatie Buro ontwikkelt een handzaam en inspirerend huisstijlhandboek voor de interne communicatie. 

Dankzij de contentstrategie draagt WFM People eenduidig haar nieuwe look en feel uit. Daarnaast kan er met behulp van de content kalender efficiënter gewerkt worden. Ook wordt hiermee het creatieve proces gestimuleerd, wat positief bijdraagt aan de kwaliteit en relevantie van de content. Door op social media regelmatig content te plaatsen wordt het bereik vergroot. Onder andere door het plaatsen van actuele cases en vacatures. Hierbij vertellen medewerkers over hun werkzaamheden en ervaringen bij WFM People. Daarnaast vergroten like & share acties de engagement. Tot slot verzorgt Co-Creatie Buro de print items, zodat deze geheel in lijn staan met de nieuwe huisstijl.

SEE MORE CASES:

cocreatie buro logo

Het bureau voor visuele marketing en communicatie met een grote liefde voor retail.

Co-Creatie Buro is onderdeel van de Crea & Artiva Groep.